Här kommer 5 tips till dig som chef på hur du enklast underlättar återgången till arbetet för dina medarbetare:
Vad har fungerat som vi tar med oss? Hur tar vi tillvara på de lärdomar vi gjort under pandemin?
Vilka uppgifter kräver en fysisk närvaro på arbetsplatsen och vilka kan med fördel göras på distans? Vilka behov finns hos medarbetarna vid övergången?
Olika sammanhang kan kräva olika organisation. Bestäm er för vilket upplägg eller mötesform som bäst stödjer syftet i aktuell situation.
Behöver vi göra förändringar i våra lokaler? Kanske kan vi dra ner på kontorslandskapet till förmån för fler grupprum som gagnar samarbete och interaktion. Finns behov av teknisk utrustning vid hybridlösningar?
Återgången till arbete på plats kräver energi och tid, varför det kan vara klokt att skapa utrymme i schemat för detta. Se också till att återetablera gemensamma sociala kontaktytor så som förmiddagsfika eller gemensam lunch.
Fyll i dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss till dig inom kort för att boka ett telefonmöte.
Genom att fylla i dina kontaktuppgifter nedan godkänner du att vi registrerar dina kontaktuppgifter i syfte att hantera ditt önskemål om att bli kontaktad för konsultation.