Välkommen till S:t Lukas Falun

Föreningen

Föreningen S:t Lukas Dalarna är en ideell förening som också är huvudman och arbetsgivare för den professionella samtalsmottagningen, belägen i Falun. Som medlem i S:t Lukas föreningsverksamhet är du med och stöttar arbetet med att värna det meningsskapande samtalet, såväl genom föreningarnas aktiviteter, i samtalsmottagningen som via ungdomschatten Unga Lukas.

Medlemskapet i S:t Lukas Dalarna innebär att du blir medlem i vår lokalförening och har möjlighet att delta i föreningsaktiviteterna. Du som har vana av psykosocialt arbete kan även delta som volontär i ungdomschatten. Medlemskapet ger dig möjlighet att vara med och påverka S:t Lukas verksamhet både genom din lokalförening och genom förbundets fullmäktige som hålls en gång per år.

Vill du bli medlem, följ länken!